Energia vine de la fiecare dintre noi

Ce se intampla cu contractul de furnizare a energiei electrice dupa decesul titularului de contract?

Contact Relatii Publice: media@evryo.ro

Relatia dintre furnizorul de energie electrica si client este reglementata prin contract, iar furnizarea energiei electrice este conditionata de corectitudinea datelor inscrise in acesta. Este important de retinut faptul ca, in conditiile in care clientul - titular de contract a decedat, orice succesor al acestuia poate continua derularea contractului, prin notificarea prealabila a furnizorului despre deces in termen de 30 zile de la acesta.

Documentele care sunt necesare pentru preluarea contractului de furnizare sunt:

  • o copie a actului de identitate a solicitantului;
  • o copie a actului de deces al vechiului titular;
  • copia actului de proprietate sau orice alt document care sa ateste dreptul locativ asupra spatiului care face obiectul locului de consum;
  • un document care sa ateste calitatea de succesor legal (certificat de nastere/certificat casatorie/certificat mostenitor).

In situatia in care succesiunea nu a fost dezbatuta, si/sau solicitantul nu este unicul succesor al defunctului, fost titular de contract, este recomandabil si acordul prealabil al celorlalti succesori.

Pana la stabilirea legala a titlului de proprietate, furnizorul poate sa-i ofere un contract de furnizare a energiei electrice pe durata limitata, de cel mult un an, cu posibilitatea de prelungire (potrivit Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clientii finali, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 64/2014, Art. 28, alin. 2, coroborat cu Art. 34, alin. 1, lit. (c)).

De asemenea, in situatia in care solicitantul nu detine un act definitiv de proprietate asupra imobilului, furnizorul este indreptatit legal sa solicite garantii la incheierea contractului de furnizare, care se percep pana cand titularul de contract va obtine un act definitiv de proprietate asupra imobilului in cauza. Valoarea acestora se stabileste pentru intervalul dintre prima zi a perioadei de facturare si data la care locul de consum poate fi deconectat in caz de neplata, conform prevederilor contractuale. Garantia nu poate depasi contravaloarea estimata a 90 zile de consum, la tariful/pretul de contract. Consumul de energie electrica estimat se determina de catre furnizorul de ultima instanta, pe baza consumului realizat la locul de consum in ultimele 12 luni. In situatia in care acest lucru nu este posibil, cantitatea de energie ce urmeaza a fi consumata se stabileste pe baza consumului convenit de catre parti la incheierea contractului de furnizare a energiei electrice. Garantiile se restituie dupa depunerea documentului de detinere cu caracter definitiv a locului de consum si actualizarea contractului de furnizare pe durata nedeterminata.

In toate cazurile in care incetarea dreptului de folosinta al titularului de contract asupra locului de consum este una veridica si poate fi probata, deconectarea locului de consum este obligatorie conform legislatiei in vigoare. Pentru a veni in sprijinul urmasilor titularilor de contract, CEZ Vanzare utilizeaza datele de contact din baza de date pentru a le oferi consultanta si ii invita pe acestia la cel mai apropiat Centru de Relatii cu Clientii, in termen de 5 zile, in vederea clarificarii situatiei contractuale.

In cazul neprezentarii, dupa 5 zile de la contactare, se transmite la locul de consum in cauza un preaviz cu 15 zile inainte de intreruperea furnizarii energiei electrice. Preavizul se transmite cu confirmare de primire la adresa de corespondenta specificata de catre titularul initial al contractului. Daca documentele solicitate in termenul mentionat in preaviz nu sunt prezentate, se procedeaza la sistarea furnizarii energiei electrice.

Pentru a evita neplacerile cauzate de intreruperea alimentarii cu energie electrica, toti clientii CEZ Vanzare pot obtine consultanta in mod direct in centrele de relatii cu clientii CEZ, precum si la Info Linia CEZ 0251 929 sau solicita informatii in scris prin fax la numarul 0248 524 834, online, click aici si prin servicii de corespondenta la adresa CEZ Romania SA, localitatea Targu Jiu, strada Depozitelor, numarul 2, judetul Gorj, cod postal 210152.

Departamentul Relatii Publice, Brand si Marketing
CEZ Romania