Pentru racordarea la reteaua de distributie a energiei electrice, este necesara obtinerea avizului tehnic de racordare (ATR). Emiterea ATR se realizeaza contra cost pe baza de tarife reglementate de catre ANRE conform listei de tarife pentru emiterea avizelor de amplasament, aprobate de ANRE prin Ordinul 114/2014 pentru aprobarea tarifelor de emitere si actualizare a tarifelor de racordare, a certificatelor de racordare si a avizelor de amplasament.
Stabilirea tarifului de racordare se stabileste conform listei de tarife si indici specifici utilizati pentru calculul tarifului de racordare, aprobate de ANRE prin Ordinul 141/2014.
Pentru obtinerea ATR, solicitantul trebuie sa depuna, dupa caz, urmatoarele documente:
F-PO-01-03-01#01#01_Cerere de racordare - loc de consum casnic;
F-PO-01-03-01#01#02_Cerere de racordare - loc consum noncasnic;
F-PO-01-03-01#01#03_Chestionar energetic - mici consumatori, pentru puteri < 100 kW;
F-PO-01-03-01#01#04_Chestionar energetic - mari consumatori, pentru puteri > 100 kW;
F-PO-01-03-01#03#03_Cerere de emiterea_actualizare ATR pentru racordare producatori
Avizul de amplasament, in copie, daca acesta este necesar conform reglementarilor, pentru obiectivul sau instalatia ce se realizeaza pe locul de consum respectiv;
Certificatul de urbanism in termen de valabilitate, in cazul constructiilor existente, actul de proprietate, respectiv contractul de inchiriere, in copie;
Planul de situatie la scara, cu amplasarea in zona a locului de consum, vizat de emitentul certificatului de urbanism, ca anexa la acesta, pentru constructiile noi sau pentru constructiile existente care se modifica, in copie. Pentru constructiile existente care nu se modifica este suficienta schita de amplasament, cu coordonate din care sa rezulte precis pozitia locului de consum;
Actul de proprietate sau orice alt inscris care atesta dreptul de folosinta asupra terenului, incintei ori cladirii in care se constituie locul de consum pentru care se solicita racordarea, in copie. In cazul spatiilor inchiriate, este necesar si acordul notarial al proprietarului pentru executarea de lucrari in instalatiile electrice;
Actul de identitate al celui care solicita ATR-ul, in copie;
Dovada platii tarifului reglementat pentru emiterea avizului tehnic de racordare, in copie (acest lucru nefiind o conditionare pentu emiterea Avizului tehnic de racordare, dar ATR-ul nu va fi transmis la solicitant decat dupa achitarea acestui tarif). Factura pentru tariful reglementat pentru emiterea avizului tehnic de racordare se emite cu ocazia depunerii documentatiei complete. Valoarea tarifului pentru emiterea avizului tehnic de racordare este in functie de puterea electrica solicitata a fi absorbita de receptoarele utilizate, conform listei de tarife pentru emiterea avizelor tehnice de racordare, aprobate de ANRE prin Ordinul 114/2014.
Utilizatorul poate depune documentele de mai sus direct la orice Centru de Relatii cu Clientii CEZ ( a se vedea tabelul de mai jos) sau prin servicii de corespondenta la adresa: CEZ Vanzare SA, localitatea Targu-Jiu, Strada Depozitelor, numarul 2, judetul Gorj, cod postal 210238.
Denumire Centre de Contact |
Detalii adresa |
Program de lucru |
Centrul de Relatii cu Clientii Alexandria |
Alexandria, str. Dunarii, nr. 145, jud. Teleorman |
Luni - Vineri, 08:30 - 16:30 |
Centrul de Relatii cu Clientii Bailesti |
Bailesti, str. Victoriei, nr. 98, jud. Dolj |
Luni - Vineri, 08:30 - 16:30 |
Centrul de Relatii cu Clientii Campulung |
Campulung, str. Nicolae Iorga, bl. 3, sc. A, ap. 3, jud. Arges |
Luni - Vineri, 08:30 - 16:30 |
Centrul de Relatii cu Clientii Caracal |
Caracal, str. Piata Victoriei, bl. 1 ABC, parter, jud. Olt |
Luni - Vineri, 08:30 - 16:30 |
Centrul de Relatii cu Clientii Craiova |
Craiova, str. Calea Severinului, nr. 97, jud. Dolj |
Luni - Vineri, 08:30 - 16:30 |
Centrul de Relatii cu Clientii Dragasani |
Dragasani, str. Gherea, nr. 414, bl. T 3, sc. E, parter, jud. Valcea |
Luni - Vineri, 08:30 - 16:30 |
Centrul de Relatii cu Clientii Drobeta Turnu Severin |
Drobeta - Turnu Severin, b-dul Revolutiei, nr. 19, jud. Mehedinti |
Luni - Vineri, 08:30 - 16:30 |
Centrul de Relatii cu Clientii Pitesti |
Pitesti, str. Darzu, nr. 1 A, jud. Arges |
Luni - Vineri, 08:30 - 16:30 |
Centrul de Relatii cu Clientii Ramnicu Valcea |
Ramnicu Valcea, str. Stirbei Voda, nr. 7, jud. Valcea |
Luni - Vineri, 08:30 - 16:30 |
Centrul de Relatii cu Clientii Rosiori de Vede |
Rosiori de Vede, str. Oituz, nr. 11, jud. Teleorman |
Luni - Vineri, 08:30 - 16:30 |
Centrul de Relatii cu Clientii Slatina |
Slatina, str. Primaverii, nr. 18 B, jud. Olt |
Luni - Vineri, 08:30 - 16:30 |
Centrul de Relatii cu Clientii Targu Jiu |
Targu Jiu, str. G-ral Gheorghe Magheru, bl. 6, parter, jud. Gorj |
Luni - Vineri, 08:30 - 16:30 |
Centrul de Relatii cu Clientii Videle |
Videle, str. Aleea FRE, nr. 1, cam. P 03, jud. Teleorman |
Luni - Vineri, 08:30 - 16:30 |
Centrul de Relatii cu Clientii Corabia | Corabia, str. Bibescu Voda, nr. 21, jud. Olt |
Miercuri 08:30 - 16:30 |
Centrul de Relatii cu Clientii Curtea de Arges | Curtea de Arges, str. 1 Decembrie 1918, nr. 2B, jud. Arges | Miercur si Joi, 08:30 - 16:30 |
Centrul de Relatii cu Clientii Bechet | Bechet, str. Tudor Arghezi, nr. 17, jud. Dolj | Miercuri, 08:30 - 16:30 |
Centrul de Relatii cu Clientii Vanju Mare | Vanju Mare, str. Doctor Victor Gomoiu, nr. 9, jud. Mehedinti | Vineri, 08:30 - 16:30 |
Centrul de Relatii cu Clientii Calimanesti |
Calimanesti, Calea lui Traian, nr. 670, jud. Valcea |
Marti, ora 08:30 - 16:30 |
Centrul de Relatii cu Clientii Horezu |
Horezu, str. Tudor Vladimirescu, nr. 19, jud. Valcea |
Miercuri, ora 08:30 - 16:30 |
Centrul de Relatii cu Clientii Filiasi |
Filiasi, bld. Racoteanu, nr. 145, bl. UMPS, parter, jud. Dolj |
Vineri, ora 08:30 - 16:30 |
Centrul de Relatii cu Clientii Orsova | Orsova, strada Crizantemelor, Nr.2 B, jud. Mehedinti | Joi, ora 08:30 - 16:30 |
Centrul de Relatii cu Clientii Baia de Arama | Baia de Arama, strada Tudor Vladimirescu, nr. 8, jud. Mehedinti | Marti, ora 08:30 - 16:30 |
Dupa depunerea documentatiei complete operatorul de distributie va intocmi fisa de solutie si va emite, in maxim 30 zile calendaristice, avizul tehnic de racordare in care se va preciza solutia tehnica de alimentare si contravaloarea realizarii instalatiei de alimentare.
Avizul tehnic de racordare, insotit de contractul de racordare si cererea pentru incheierea acestuia, va fi trimis solicitantului, pentru completare cerere, semnare contract de racordare si depunere direct la orice Centru de Relatii cu Clientii CEZ sau prin servicii de corespondenta la adresele mentionate mai sus.
Depunerea contractului de racordare semnat si a documentelor solicitate in acesta, trebuie facuta in maxim 12 luni pentru racordarea la joasa si medie tensiune, de la data emiterii ATR, dupa care se va emite factura pentru contravaloarea realizarii instalatiei de alimentare specificata in avizul tehnic de racordare, iar dupa achitare se va executa instalatia de racordare, in termenul specificat in contractul de racordare.
Realizarea instalatiei de racordare se poate face si cu societati atestate ANRE, alese de utilizatori, in acest caz operatorul de distributie va reface oferta de racordare in functie de valorile negociate de utilizatori si societatile atestate ANRE, alese de acestia iar valorile negociate prin Procesul Verbal de negociere nu pot depasi valorile stabilite de operatorul de distributie in oferta initiala transmisa consumatorului casnic.
Dupa realizarea si receptia instalatiei de racordare, operatorul de distributie va emite Certificatul de racordare cu conditia ca utilizatorul sa depuna la Centru de Relatii Clienti CEZ, pana la data stabilita in contractul de racordare, dosarul instalatiei de utilizare, intocmit cu o societate atestata ANRE.
Punerea sub tensiune a instalatiilor electrice se face dupa depunerea documentatiei instalatiei de utilizare (Dosar de realizare/ verificare instalatie de utilizare), emiterea Certificatului de racordare, incheierea conventiei de exploatare cu operatorul de retea (daca este cazul) si a contractului pentru furnizarea energiei electrice.