Energia vine de la fiecare dintre noi

Rezilierea contractului de furnizare a energiei electrice

Rezilierea contractului de furnizare a anergiei electrice poate fi facuta la cererea consumatorului si la initiativa furnizorului de energie electrica.

Rezilierea contractului de catre consumator se face cu anuntarea in scris a furnizorului, inainte de data rezilierii, cu cel putin:
a) 7 zile la consumatorii captivi;
b) 30 de zile la consumatorii eligibili.
Clientul poate depune formularul F-PO-05-03-02#01#02_Cerere reziliere contract FEE agenti economici mici, semnat si stampilat, prin unul din urmatoarele canale de comunicare:

  • online, click aici 
  • direct, la oricare Centru de Relatii Clienti CEZ
  • prin servicii de corespondenta, la adresa: CEZ Vanzare SA, localitatea Targu-Jiu, Strada Depozitelor, numarul 2, judetul Gorj, cod postal 210238
  • prin fax, la numarul 0248524834/ 0248524832

Furnizorul de energie electrica este indreptatit sa rezilieze contractul de furnizare a energiei electrice in urmatoarele cazuri:

  • in caz de consum fraudulos;
  • in caz de neplata repetata;
  • pentru intarzieri ale consumatorului la plata facturii aferente activitatii de furnizare a energiei electrice, dupa aplicarea, in mod succesiv, a urmatoarelor masuri:
    • aplicarea de penalitati;
    • limitarea furnizarii energiei electrice, daca aceasta masura este prevazuta in contract;
    • transmiterea unui preaviz de sistare a livrarii energiei electrice;
    • la cererea consumatorilor, furnizorul va avea intalniri cu acestia, in perioada de preaviz, in vederea negocierii (re)esalonarii sumelor datorate de consumatori;
    • sistarea furnizarii energiei electrice.

Prin consumul fraudulos se intelege:

  • conectarea oricarui receptor sau a instalatiei de utilizare inainte de grupul de masurare;
  • orice interventie in instalatia electrica, ce afecteaza functionarea corecta a grupului de masurare;
  • consumatorul refuza incheierea unui nou contract sau a unor acte aditionale la contractul existent atunci cand intra in vigoare reglementari noi care necesita aceasta actiune, cu un preaviz de 30 de zile;

Consumatorul pierde calitatea legala pe baza careia s-a incheiat contractul de furnizare, cu un preaviz de 5 zile lucratoare.

Neplata repetata se considera atunci cand consumatorul ajunge de doua ori in ultimele 12 luni in situatia de a fi deconectat pentru neplata facturii pentru energia electrica consumata.