Rezilierea contractului de furnizare a anergiei electrice poate fi facuta la cererea consumatorului si la initiativa furnizorului de energie electrica.
Rezilierea contractului de catre consumator se face cu anuntarea in scris a furnizorului, inainte de data rezilierii, cu cel putin:
a) 7 zile la consumatorii captivi;
b) 30 de zile la consumatorii eligibili.
Clientul poate depune formularul F-PO-05-03-02#01#02_Cerere reziliere contract FEE agenti economici mici, semnat si stampilat, prin unul din urmatoarele canale de comunicare:
- online, click aici
- direct, la oricare Centru de Relatii Clienti CEZ
- prin servicii de corespondenta, la adresa: CEZ Vanzare SA, localitatea Targu-Jiu, Strada Depozitelor, numarul 2, judetul Gorj, cod postal 210238
- prin fax, la numarul 0248524834/ 0248524832
Furnizorul de energie electrica este indreptatit sa rezilieze contractul de furnizare a energiei electrice in urmatoarele cazuri:
- in caz de consum fraudulos;
- in caz de neplata repetata;
- pentru intarzieri ale consumatorului la plata facturii aferente activitatii de furnizare a energiei electrice, dupa aplicarea, in mod succesiv, a urmatoarelor masuri:
- aplicarea de penalitati;
- limitarea furnizarii energiei electrice, daca aceasta masura este prevazuta in contract;
- transmiterea unui preaviz de sistare a livrarii energiei electrice;
- la cererea consumatorilor, furnizorul va avea intalniri cu acestia, in perioada de preaviz, in vederea negocierii (re)esalonarii sumelor datorate de consumatori;
- sistarea furnizarii energiei electrice.
Prin consumul fraudulos se intelege:
- conectarea oricarui receptor sau a instalatiei de utilizare inainte de grupul de masurare;
- orice interventie in instalatia electrica, ce afecteaza functionarea corecta a grupului de masurare;
- consumatorul refuza incheierea unui nou contract sau a unor acte aditionale la contractul existent atunci cand intra in vigoare reglementari noi care necesita aceasta actiune, cu un preaviz de 30 de zile;
Consumatorul pierde calitatea legala pe baza careia s-a incheiat contractul de furnizare, cu un preaviz de 5 zile lucratoare.
Neplata repetata se considera atunci cand consumatorul ajunge de doua ori in ultimele 12 luni in situatia de a fi deconectat pentru neplata facturii pentru energia electrica consumata.